نویسندگان از یوم‌العباس زنجان روایت نویسی کردند 

نویسندگان و روایت‌نویسان استان‌های زنجان و آذربایجان شرقی با گردآوری خرده روايت‌های مردمی عزاداران حسینی، بار دیگر ارادت دیرینه زنجانی‌ها به حضرت ابوالفضل را ثبت کردند.
کد خبر: ۶۷۸۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۵ - 15July 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، همزمان با فرا رسيدن ايام سوگواری عزاداری اباعبدالله الحسين(ع) و با توجه به فرارسیدن یوم‌العباس و زمان برگزاری دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان که دریای بی انتهای عشق و ارادت ایرانی‌ها به ویژه زنجانی‌ها به علمدار کربلا است را نشان می‌دهد، حوزه هنری زنجان براساس چشم‌انداز «زنجان، پرچمدار هنر عاشورایی و روایتگری هنری و انقلابی از فرهنگ عاشورایی» در نقشه تحول حوزه هنری و سند زیست‌بوم استان گردآوری خرده روایت‌های حسینیه اعظم و یوم‌العباس زنجان را به عنوان یکی از ویژه برنامه‌های خود در دهه اول محرم قرار داده است. 

هدف از روایت‌نویسی این رویداد مهم مذهبی و فرهنگی نشان دادن خرده روایت‌های اثرگذار است که در سال‌های گذشته برای افراد متولی این مکان معنوی در اجتماع عظیم عزاداران حسینی در یوم‌العباس اتفاق افتاده و مردم ندیده‌اند. به همین منظور امسال نیز در امتداد سال گذشته تعدادی از نویسندگان ادبیات پایداری از استان‌های زنجان و آذربایجان شرقی با هدف تولید کتاب از روایت‎های نیمه بلند یوم‌العباس در بین مردم و متولیان برگزاری دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان حضور خواهند داشت و قرار است مشاهدات خود از دسته عظیم حسینیه اعظم زنجان را در یوم‌العباس روایت کنند.

این رویداد فرهنگی مذهبی که دومین قربانگاه جهان اسلام نیز به شمار می‌رود دارای ظرفیت‌های پنهانی است که عموم مردم ندیده‌اند و اغلب مواقع از بعد کمیتی و فقط حضور جمعیت انعکاس داشته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها